Απλά και Διαφορετικά

 

Ο Γιώργος Ευγενειάδης γεννήθηκε στις Σέρρες και τις παιδικές του αναμνήσεις συντροφεύουν μυρωδιές και εικόνες από το μπακάλικο του παππού του, καθώς και τα μαγειρέματα της γιαγιάς του. Από πολύ νωρίς συνειδητοποίησε πως το επάγγελμα του παιδαγωγού μπορεί να αλλάξει και να καθοδηγήσει τη ζωή ενός μαθητή. Σπούδασε συνειδητά Τεχνολογία και Επιστήμη των  Τροφίμων και στη συνέχεια ολοκλήρωσε δύο μεταπτυχιακά, ένα στη Διασφάλιση Ποιότητας των Τροφίμων και ένα στην Ειδική Εκπαίδευση Ατόμων με Αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες. Γνωρίζει την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και τη γραφή Braille. Εργάζεται στη δημόσια ειδική εκπαίδευση, καθώς τον κέρδισαν τα χαμόγελα και ο αυθορμητισμός των μαθητών του. Το αυθεντικό του χαμόγελο κέρδισε κι εμένα! Είχα την τύχη να τον γνωρίσω και χαίρομαι πραγματικά που ένας τόσο αξιόλογος άνθρωπος εργάζεται στην ελληνική εκπαίδευση. Με αφορμή το βιβλίο του “Απλά και Διαφορετικά” συναντηθήκαμε και μιλήσαμε εφ’ όλης της ύλης. Παράλληλα, ο Γιώργος μοιράστηκε μαζί μας τη συνταγή για μια αλμυρή πάστα φλόρα, μια διαφορετική εκδοχή της συνταγής του βιβλίου του!

 

Το βιβλίο «Απλά και Διαφορετικά» κυκλοφορεί ένα χρόνο τώρα και βρίσκεται στην 3η του έκδοση. Τι το διαφορετικό θεωρείς ότι έχει δώσει στο αναγνωστικό κοινό σε σχέση με τα υπόλοιπα βιβλία μαγειρικής;

Θεωρώ ότι δεν είναι απλώς ένα βιβλίο μαγειρικής. Έχει θυμίσει την απλότητα και τη ζεστασιά της μαγειρικής που έχουμε ξεχάσει, μέσα από απλές συνταγές, χωρίς περίεργα υλικά, χωρίς ευφάνταστα αποτελέσματα, αλλά με αγάπη, συνεργασία και επικοινωνία και πίσω από όλα αυτά να κρύβονται τα χαμόγελα των μαθητών μας!

Ποιο είναι το πιο σημαντικό μήνυμα που έχεις λάβει από κάποιο αναγνώστη του βιβλίου;

«Πριν από λίγα χρόνια οραματιζόμουν ο κόσμος να αποκτήσει ανθρώπους που θα σέβονται τη διαφορετικότητα, θα την αποδέχονται και -στα πιο τρέλα μου όνειρα- θα μάθουν να συνυπάρχουν μαζί της… Και να που καμια φορά τα οράματα παίρνουν μορφή και τα όνειρα γίνονται πραγματικότητα!!!»

Μήνυμα από μητέρα παιδιού με αυτισμό στις 2 Απριλίου 2020 -Παγκόσμια Ημέρα Ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό και Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου.

 Άτομα με Αναπηρία ή Άτομα με Ειδικές Ανάγκες; Τι σημαίνει για εσένα η έννοια της αναπηρίας;

Όλα μου φαίνονται απλώς «τίτλοι». Βάσει νομοθεσίας, βέβαια, ισχύει ο όρος «Άτομα με Αναπηρία», όπως άλλωστε θα παρατηρήσει κάποιος ότι άλλαξε και το ακρωνύμιο από ΑΜΕΑ σε ΑμεΑ. Παρόλ’ αυτά χρησιμοποιείται λανθασμένα από τους περισσότερους ο όρος Άτομα Με Ειδικές Ανάγκες.

Όσο για την έννοια της αναπηρίας θα επαναλάβω τα λόγια μου την Παγκόσμια Ημέρα της Αναπηρίας.

Η αναπηρία για εμένα δεν υπάρχει. Η αναπηρία είναι μια κατάσταση στην οποία εν δυνάμει μπορεί να είμαστε όλοι ως ένα βαθμό ή να βρεθούμε οποιαδήποτε στιγμή της ζωής σε αυτήν. Για εμένα υπάρχει σεβασμός. Σεβασμός στον ίδιο μας τον εαυτό αρχικά και στη συνέχεια στους γύρω μας. Αλήθεια, γιατί θα πρέπει να παρκάρω σε μια ράμπα για ΑμεΑ; Γιατί θα πρέπει να μου προξενεί εντύπωση μια διαφορετική συμπεριφορά ενός αυτιστικού συμπολίτη μου; Γιατί θα πρέπει να εστιάζουμε μόνο στις «μαθησιακές δυσκολίες» και όχι στα ταλέντα και δυνατότητες των μαθητών μας; Γιατί θα πρέπει να είμαστε όλοι «ίδιοι», ενώ στην πραγματικότητα είμαστε όλοι «Διαφορετικοί»;

Μεταφέρεις μηνύματα περί «ευγενούς άμιλλας» και «έλλειψης ανταγωνισμού». Πιστεύεις ότι αυτές οι έννοιες μπορούν να επιτευχθούν στην κοινωνία μας;

Όσον αφορά τα μηνύματα αυτά, είναι ερέθισμα που έχω πάρει από τους ίδιους τους μαθητές μου. Δυστυχώς οι ανωτέρω έννοιες είναι πολύ δύσκολο να μεταφερθούν, αλλά και να εφαρμοστούν στην κοινωνία μας, η οποία έχει δομηθεί και χτιστεί βάσει των αξίων του χρήματος. Εμείς ως παιδαγωγοί, ωστόσο, οφείλουμε να μεταφέρουμε μηνύματα για μια καλύτερη κοινωνία, έστω και “ιδεατή”.

Ποια η άποψή σου για την Ειδική Εκπαίδευση στην Ελλάδα; Τι αλλαγές θα πρότεινες;

Θα ήθελα την εξωστρέφεια των σχολικών μονάδων με δράσεις μαθητών που βραβεύονται. Επίσης, την υποχρεωτική συνεργασία σχολικών μονάδων ειδικής και τυπικής εκπαίδευσης μέσα από κοινά σχολικά προγράμματα, την οποία θα αναδεικνύει και θα επιβραβεύει το Υπουργείο Παιδείας.

Φυσικά προέχει το άνοιγμα των σχολείων προς την κοινωνία,  προς τη γειτονιά τους ή ακόμα και προς χρήσιμους και καταξιωμένους ιδιώτες, πράγμα που προϋποθέτει μείωση της σχετικής γραφειοκρατίας και αλλαγή της νοοτροπίας των ίδιων των εκπαιδευτικών, οι οποίοι συχνά δικαιολογημένα φοβούνται την ευθύνη τέτοιων αλλαγών.

 Τα τελευταία χρόνια βιώνουμε την έξαρση των social media σχεδόν σε όλους τους τομείς της ζωής μας. Ποιες οι σκέψεις σου;

Ναι, είναι πλέον μια καθημερινότητα. Με τρομάζει, θα έλεγα, περισσότερο ο χρόνος που αφιερώνουμε σε αυτά και το «κυνηγητό των Likes». Χρειάζεται μέτρο και πολλή προσπάθεια σε αυτό, όπως για παράδειγμα ακόμη και το κλείσιμο των εφαρμογών κάποιες ημέρες την εβδομάδα. Σε όλα αυτά βάζω και τον εαυτό μου μέσα.

 Έχεις ανακοινώσει την κυκλοφορία δυο εκδοτικών τίτλων ήδη από το καλοκαίρι. Τι ακριβώς είναι και πότε θα τα δούμε στα βιβλιοπωλεία;

Είχε ανακοινωθεί η έκδοση δυο νέων τίτλων πριν από έξι μήνες, οι οποίοι μάλιστα είναι ήδη έτοιμοι. Διάφορα εμπόδια, ανάμεσα σε αυτά και ο κορονοϊός, δεν επέτρεψαν την έκδοσή τους…  Είμαι αισιόδοξος, όμως, ότι μέσα στη χρόνια θα βρίσκονται στα χέρια των αναγνωστών, που τόσο πολύ το επιθυμούν.

 Ένα μήνυμα που θα ήθελες να αφήσεις για τη νέα χρονιά…

Θα πω μόνο ένα! Να έχουμε πολλές – πολλές αγκαλιές!

 

Η αλμυρή πάστα φλόρα του βιβλίου «Απλά και Διαφορετικά» σε άλλη εκδοχή

ΥΛΙΚΑ

Για τη ζύμη

  • 3 φλιτζάνια του τσαγιού αλεύρι ολικής άλεσης
  • μισό πακέτο βούτυρο αγελάδος (125 γραμ.) σε θερμοκρασία δωματίου
  • 1 φλιτζάνι γάλα
  • 1 φακελάκι μπέικιν πάουντερ
  • 1 κουταλάκι του γλυκού αλάτι

Για τη γέμιση

  • 1 σακουλάκι κατεψυγμένο σπανάκι (1 κιλό)
  • Μισό κρεμμύδι ξερό ψιλοκομμένο
  • 1 κουταλιά της σούπας βούτυρο
  • Μισό φλιτζάνι τραχανά ξινό
  • 3 αβγά
  • 1 κουταλιά της σούπας δυόσμο ξηρό
  • 1 κουταλάκι αλάτι
  • Μισό κουταλάκι πιπέρι μαύρο

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

  • Ρίχνουμε το αλεύρι, το βούτυρο, το γάλα, το αλάτι και το μπέικιν πάουντερ σε ένα βαθύ μπολ.
  • Ανακατεύουμε με τα χέρια μέχρι να δημιουργηθεί μια ζύμη.
  • Τυλίγουμε τη ζύμη με διάφανη μεμβράνη και την τοποθετούμε στο ψυγείο για 15 λεπτά.
  • Σε μια κατσαρόλα αχνίζουμε το ψιλοκομμένο κρεμμύδι με το βούτυρο.
  • Προσθέτουμε το σπανάκι και το αφήνουμε να σιγοβράσει μέχρι να εξατμιστούν τα υγρά του.
  • Ρίχνουμε το αλάτι, το πιπέρι, τον δυόσμο και τα αβγά και ανακατεύουμε .
  • Χωρίζουμε τη ζύμη σε τρία μέρη.
  • Κρατάμε στην άκρη το ένα μέρος.
  • Ανοίγουμε τα δύο μέρη της ζύμης με τον πλάστη.
  • Τοποθετούμε τη ζύμη στο ταψί, ώστε να καλύπτει και τα τοιχώματα.
  • Ρίχνουμε το μίγμα γέμισης.
  • Με τη ζύμη που έχουμε κρατήσει στην άκρη δημιουργούμε λωρίδες από ζυμάρι.
  • Απλώνουμε τις λωρίδες από το ζυμάρι πάνω από το μείγμα τυριού, όπως στην πάστα φλόρα.
  • Βάζουμε το ταψί στον φούρνο και ψήνουμε για 45 λεπτά στους 180 βαθμούς.

 

(Visited 630 times, 1 visits today)

Leave A Comment